10 Argumente împotriva mașinii electrice -

pe care le puteți uita imediat!

de Dieter Graf & Herbert Starmühler (Hrsg.) Editura: Starmühler Agentur & Verlag, Schellinggasse 1, 1010 Wien

1. Raza de acțiune este prea mică.

1. Raza de acțiune este prea mică.

Traficul auto se împarte în două grupuri: navetiștii care merg la muncă în fiecare zi și cei care parcurg distanțe lungi de câteva sute de kilometri pe zi.

Pentru persoanele care acoperă până la 100 km zilnic, intervalele actuale sunt mai mult decât suficiente. Potrivit unui studiu realizat de VDE (Verband der Elektrotechnik, Elektronik und Informationstechnik) din anul 2002, 90% din rutele parcurse ar putea fi parcurse cu mașini electrice. Acest lucru necesită stații de încărcare la domiciliu și la locul de muncă.

2. Încărcarea durează prea mult.

La această întrebare se poate răspunde destul de ușor. Timpul de încărcare depinde de mai mulți factori: puterea stației de încărcare, starea de încărcare a bateriei și capacitatea necesară. Perioada de încărcare a bateriei poate varia în funcție de cât de încărcată este bateria. În funcție de tehnologia bateriei poate dura între două-cinci ore. La priza de uz casnic (230 V) de obicei până la 3,5 kW; la conexiunea de 400 V până la maximum 22 kW. Fiecare casă are o conexiune de 400 V (pentru cuptor sau pentru saună) sau se poate instala de către un electrician.

 

3. Există prea puține stații de încărcare.

Comunitățile și companiile private au construit deja o rețea mare. Există aproape 80.000 de puncte de încărcare în 48 de țări și în multe locuri le puteți descărca gratuit.

Există numeroși furnizori naționali cu puncte de încărcare: Smatrics în Austria, New Motion în Germania, CEZ în Republica Cehă, Greenways în Slovacia, pentru a numi doar câteva. În plus, există furnizori regionali de energie, cum ar fi Kelag în Carintia, Vlotte în Vorarlberg. În plus, multe municipalități oferă stații de încărcare gratuit. Capcanele nenumăratelor carduri de încărcare de la diverși furnizori sunt, de asemenea, un lucru al trecutului. Astăzi puteți plăti convenabil prin aplicația mobilă.

4. Mașinile electrice sunt prea scumpe.

Prețul de achiziție mai mare este compensat de costurile de funcționare mult mai mici. Și: vehiculele electrice au o pierdere semnificativ mai mică a valorii. Numărul de kilometrii - unul dintre indicatorii cheie - nu mai are nici o valoare în cazul vehiculele electrice.

Atunci cînd cumpărați un vehicul, trebuie să vă uitați nu numai la prețul de achiziție, ci la costurile totale pe durata de viață utilă. Componentele rămase, precum caroseria și unele tehnologii (frână) joacă un rol minor. 

 

Avantaje suplimentare pentru costuri:

 

  • Mașinile electronice au un avantaj fiscal.
  • Costuri de combustibil: Dacă încărcați mașina electrică la stații de încărcare gratuite sau acasă cu fotovoltaice, costurile scad foarte mult. 
  • Costuri de întreținere mai mici: vehiculele cu motor cu ardere constau din până la 1.000 de piese diferite, în timp ce vehiculele electrice constau doar în aproximativ 100 de componente. În plus, există o uzură mai mică la frânare.
  • Valoarea revânzării: Valoarea revânzării este mult mai mare în cazul vehiculelor electrice, datorită numărului redus de piese de uzură.
5. Se produce mult CO2 în producția de baterii.

De când a fost publicat un studiu al IVL (Institutul Suedez de Cercetare pentru Mediu) în mai 2017, există o cifră care poate fi utilizată pentru a estima emisiile de CO2 generate de producția de baterii cu litiu-ion.

Mai multe studii arată rezultate între 35 și 250 kg per echivalent CO2 - o gamă foarte largă. Studiile sunt analizate mai detaliat și sunt defalcate în componentele (minerit, celule, ambalare și locația de producție). Aceasta din urmă este deosebit de critică, deoarece respectivul amestec are un impact masiv asupra emisiilor.

O baterie produsă în India sau China provoacă de două ori mai multe emisiile de CO2 în comparație cu una din Suedia. În plus, emisiile de CO2 ale unei mașini electrice sunt constante, în timp ce în cazul unui motor cu combustie, acestea cresc cu fiecare kilometru condus.  

Astfel că au fost luate în considerare doar acele emisii care sunt necesare pentru producerea bateriei. 

6. Nu avem suficientă energie electrică.

Următoarele cifre se aplică Austriei:

+ Producția de energie electrică în Austria 2016: 235 petajoules, echivalentul a 63.330 GWh

+ Mașini înmatriculate: 4,89 milioane

+ Kilometraj mediu pe mașină / an: 13100 km

 

În cazul unui consumului mediu per vehicul electric de 150 watt ore pe kilometru și înmulțirea numărului de vehicule cu kilometrajul mediu, se aplică apoi: 4,89 milioane x 13100 km x 150 Wh / km = 9,589,200 MWh = 9,589 GWh. Aceasta este o cerință suplimentară de energie electrică de 9.559 GWh pe an sau aproximativ 15%. În 2015, a fost exportată energie electrică de 19.403 GWh. 

 

7. Fără electricitate verde, nu există diferență.

Corect. Dar majoritatea furnizorilor de stații de încărcare folosesc doar electricitate verde.

Cea mai mare problema a combustibilului fosil reprezintă drumul lung pe care il parcurge până la rafinarii si apoi până la clientul final. Aceste trasee provoacă daune masive mediului înconjurător. Cum ar fi accidentul Deepwater Horizon din Golful Mexicului.

8. În timpul iernii, distanța parcursă scade.

Corect. Distanța percursă depinde puternic de comportamentul de conducere și de condițiile drumului.

Unul dintre puținele avantaje pe timp de iarnă: mașina electrică trebuie să genereze căldură iarna și să răcească vara. Niciun vehicul fosil nu are această funcție. Un avantaj imbatabil în Europa unde clima devine din ce în ce mai caldă. Iar dumneavoastră vă setați temperatura din vehicul de la distanță cu ajutorul unei aplicații pe mobil. Acest proces necesită energie. Unii producători utilizează o pompă de căldură eficientă, ceea ce reduce necesarul de energie.

Scăderea distanței parcurse cu 5-10% poate fi compensată în zilele reci de iarnă, prin ajustarea stilului de conducere.

 

9. Bateria nu are o durata de viață mare și devine un deșeu periculos.

Lumea este adesea avertizată cu privire la durata de viață scurtă a bateriei și că trebuie schimbată la 100.000 km. Între timp, vehiculele parcurg peste 500.000 de km - iar bateria încă funcționează perfect. Bateriile pierd un pic din capacitate (aproximativ 6 - 8%) - similar cu bateria din telefon - dar acest lucru este complet normal. Garanția producătorului este de opt ani cu kilometraj nelimitat (Tesla).

Multe persoane sunt îngrijorate de prezența deșeurilor periculoase pe care le reprezintă bateriile. Cu toate acestea, aceiași oameni arunca aparate electrice, televizoare, imprimante, electrocasnice și telefoane mobile la gunoi. Bateriile uzate nu sunt deșeuri periculoase, ci o materie primă de înaltă calitate.

 

10. Alți combustibili sunt mai buni, cum ar fi hidrogenul.

Hidrogenul lichid are o densitate energetică ridicată și oferă intervale similare cu benzina sau motorina. Arderea hidrogenului produce numai vapori de apă. Aceasta face ca această tehnologie să fie interesantă. Din păcate, producția de hidrogen este ineficientă. În electroliză (împărțirea apei în oxigen și hidrogen) eficiența maximă este de 70%. După aceea, hidrogenul trebuie lichefiat la o presiune de 700 bar. Astfel, că alte tehnologii sunt prea scumpe sau sunt utile doar în sectoare de nișă.

 

"Timpul nu este mâine. Este acum.

Ce așteptăm?

 

Electromobilitatea înseamnă independență. Independența față de resursele fosile. Furnizarea de energie electrică 100% este posibilă până în 2050, scăzând prețurile la energie de la 70 € / MWh (2015) la 52 € / MWh în timp ar crește numărul de locuri de muncă în industria electrică de la 19 la 36 milioane, conform unui calcul al Universității din Lappeenranta în colaborare cu Energy Watch Group. "

Extrase din cartea "10 Argumente împotriva mașinii electrice - pe care le puteți uita imediat!!" De Dieter Graf & Herbert Starmühler, editor: Starmühler Agentur & Verlag, Schellinggasse 1, 1010 Viena

Grafică: https://www.klimafonds.gv.at/unsere-themen/mobilitaetswende/

Aveți întrebări suplimentare?

Suntem bucuroși să răspundem la întrebările dvs. Vă rugăm să completați formularul nostru de contact. Ne puteți trimite de asemenea un e-mail la office@porsche.ro.

Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dvs..
Acceptă și continuă