Sari la conținutul principalSari la căutarea principală

Stații de încărcare MOON

Punctele de încărcare accesibile pentru vehicule electrice sunt esențiale. Portofoliul MOON include o gamă variată de produse, concepute pentru a răspunde celor mai diverse cerințe. 

Încărcare pentru autobuze și camioane electrice

Oferim infrastructuri de încărcare performante pentru e-truck-uri și e-bus-uri – de la consultanță și planificare, până la instalare la cheie.

Eficiente, sigure și pregătite pentru viitor, soluțiile noastre sunt perfect adaptate cerințelor tale.

Încărcarea grafică a camioanelor

ABC-ul e-mobilității

Încărcarea vehiculelor electrice vine la pachet cu multe abrevieri și termeni tehnici. Am adunat aici cei mai importanți termeni pentru a te ajuta să te orientezi mai ușor în universul e-mobilității. 

AC

Prescurtare pentru alternating current (curent alternativ) și desemnează încărcarea cu curent alternativ. Aceasta este varianta mai lentă de încărcare. 

DC

Prescurtare pentru direct current (curent continuu), adică încărcare cu curent continuu. Încărcarea DC este varianta rapidă de încărcare. 

HPC

Prescurtare pentru High Power Charging – parte a tehnologiei de încărcare rapidă, bazată pe curent continuu (DC). 

CPO

Prescurtare pentru Charge Point Operator – compania responsabilă de operarea tehnică a unei rețele de stații de încărcare.

CSO

CSO stands for Charging Station Owner and is the owner of a charging station. Often, a CSO is also a CPO.

eMSP

eMSP is the abbreviation for e-Mobility Service Provider and refers to providers of mobility services (= charging station use).

CPMS

CPMS (= Charge Point Management System) enables specialists to insight, manage and troubleshoot remotely.

Roaming

Roaming makes it possible to utilise a network of charging offers in relation to charging stations with a charging account.


Transformator de curent

AC vs. DC

Diferența dintre încărcarea AC și DC este viteza. Bateriile vehiculelor electrice funcționează pe curent continuu (DC). La încărcarea cu curent alternativ (AC), curentul trebuie mai întâi convertit în vehicul. În cazul încărcării DC, conversia are loc direct în stația de încărcare.

  • AC sau DC? Conversia în vehicul face diferența de timp.
  • Conversia în timpul încărcării AC se face prin încărcătorul de bord (On-Board Charger – OBC).
  • O putere de încărcare peste 50 kW este considerată încărcare rapidă (fiind posibile până la 400 kW).
Wallbox în spatele unei mașini

AC – acasă sau la birou 

Încărcarea AC se face cel mai des prin wallbox-uri – compacte și ușor de instalat, fie acasă, fie la sediul companiei. Încărcarea este posibilă chiar și fără instalare fixă, prin soluții mobile, precum cablul de încărcare POWER2Go, cu o putere de până la 22 kW. 

Persoană stând într-o mașină cu stația de încărcare în fundal

DC – energie rapidă în mișcare

Pentru cei care călătoresc frecvent și pe distanțe lungi cu mașina electrică, încărcarea trebuie să fie rapidă. Aici intervine tehnologia DC: stația transformă curentul în DC extrem de repede și beneficiază de conexiuni mai puternice la rețea.

  • În funcție de capacitatea bateriei, încărcarea de la 20% la 80% se poate face în 30–60 de minute.
  • Viteza depinde de puterea disponibilă a stației.
  • Temperatura și tipul conexiunii la rețea sunt, de asemenea, factori importanți. 
Tipuri de buji

Tipuri importante de prize în Europa

Tipurile de prize sunt esențiale pentru o infrastructură de încărcare eficientă. În Europa, cele mai răspândite sunt Type 2 și CCS2 (Combined Charging System) – ambele standarde cheie pentru dezvoltarea e-mobilității.

  • Mufa Type 2: standard european pentru încărcarea AC și pentru majoritatea mașinilor electrice.
  • Mufa CCS2: utilizată pentru încărcarea rapidă DC, mai ales la stațiile de tip fast-charging. 

Încărcarea AC vs DC 

Încărcarea cu curent alternativ și cea cu curent continuu diferă atât ca viteză, cât și ca mod de funcționare. Am comparat aici viteza și curba de încărcare pentru ambele tehnologii.

Timpii de încărcare

*Timpii de încărcare prezentați sunt exemple simplificate, bazate pe valori comune pentru vehiculele electrice. În practică, procesul de încărcare nu urmează o curbă liniară – similar încărcării unui smartphone. Mai ales în cazul încărcării rapide, puterea de încărcare scade pe măsură ce nivelul bateriei crește, motiv pentru care pe distanțe lungi este adesea mai eficient să încarci doar până la aproximativ 80%, pentru a economisi timp.De asemenea, mai mulți factori influențează timpul real de încărcare: temperatura exterioară, temperatura bateriei, puterea maximă de încărcare acceptată de vehicul, dimensiunea bateriei și sistemul de management termic. Prin urmare, aceste valori au doar rol orientativ. Datele pentru DC se bazează pe o estimare conservatoare, care ia în calcul o curbă de încărcare mai plată. În realitate, este rar ca un vehicul să încarce constant la puterea maximă DC, în special în zona superioară a SOC (60–70%), unde puterea de încărcare scade semnificativ.

FAQs

Sistemele AC furnizează curent alternativ, care este transformat în curent continuu (DC) direct în vehicul, prin încărcătorul integrat (On-Board Charger – OBC). Deoarece bateriile mașinilor electrice funcționează pe curent continuu, această conversie este necesară. Încărcarea AC este mai lentă decât cea DC, dar este mai prietenoasă cu bateria și ideală pentru uz privat, semi-public și public.

Sistemele DC livrează direct curent continuu în bateria vehiculului, evitând conversia prin încărcătorul integrat. Astfel se obțin viteze de încărcare mult mai mari. 

Majoritatea mașinilor electrice sunt compatibile, deoarece stațiile DC acceptă standarde uzuale precum CCS2, CHAdeMO sau CCS1. În Uniunea Europeană, noile vehicule trebuie să respecte standardul CCS2, ceea ce simplifică procesul de încărcare. 

Puterea de încărcare (exprimată în kW) determină viteza de încărcare a unui vehicul. Cu cât capacitatea este mai mare, cu atât timpul de încărcare scade – un pas esențial pentru a face electromobilitatea accesibilă în masă. 

Da. MOON POWER Charger este dotat cu multiple mecanisme de siguranță care protejează atât vehiculul, cât și dispozitivul, intervenind imediat în caz de nereguli. Întregul sistem este testat și certificat de TÜV Süd.

Cum găsesc soluția de încărcare potrivită?

Vrei să afli care este soluția optimă pentru nevoile tale? Configuratorul nostru de produse te ajută rapid și simplu să filtrezi opțiunile ideale.